Stress op kantoor door ongeorganiseerd werken

Overwerken is in veel bedrijven normaal. Maar wist je dat maar liefst 26 % van de Nederlandse werknemers op kantoor wel eens langer doorwerkt vanwege ongeorganiseerd werken? Zo blijkt uit een onderzoek van Right Marktonderzoek in opdracht van DYMO.

Zevenhonderd kantoormedewerkers in Nederland deden mee aan het onderzoek. Veel respondenten kampten met het feit dat zij hun zaakjes op kantoor niet goed voor elkaar hadden. Het gevolg? Deadlines niet gehaald (19 %), ruzie met collega’s of leidinggevenden (21 %) en verlies van klanten (16 %).

Minder stress
De deelnemers aan het onderzoek zien wel de voordelen in van gestructureerder werken: minder stress (88 %), professioneel overkomen (87 %), beter voor de carrière (74 %) en verhoogde productiviteit (74 %).

Bron: Nu.nl

Wil jij effectiever zijn in je werk? En minder stress ervaren? Lees dan Spiritualiteit werkt in je werk.