De mystiek van het zakendoen.

op zoek naar de spirituele kracht van organisaties

Prijs € 16,95

Levertijd: 5-8 werkdagen

Paul de Blot

Paperback | Januari 2011 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Zakendoen vanuit de spirituele kracht van de onderneming. Hoe doe je dat?

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Paul de Blot
Uitgever
Nyenrode University Press
ISBN
9789089800367
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2011
Categorie
Overig
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Zakendoen vanuit de spirituele kracht van de onderneming. Hoe doe je dat?

Dee Hock, de oprichter van de bekende Visa Card Company stelt drie vragen die hem bezig houden:
- Waarom zijn onze politieke, commerciële en sociale instellingen steeds minder in staat om orde op zaken te stellen en tot fundamentele vernieuwing te komen?
- Waarom komen individuen steeds meer in conflict met de instellingen waarmee ze werken en waarom raken ze er steeds meer van vervreemd?
- Waarom houdt de maatschappij steeds minder rekening met het ecologische milieu?

Deze vragen blijven onbeantwoord zolang vernieuwing beperkt blijven tot deeloplossingen en partiële belangen. Er is een totalvisie nodig vanuit een dieper perspectief van de zingeving om een antwoord te kunnen geven. Dat tracht de businessspiritualiteit te doen door een benadering die vanuit het niveau van het zijn, het kennen en het kunnen benadert. Het gaat om een deskundigheid van zakendoen vanuit de spirituele kracht van de onderneming, waarbij zowel realisme als idealisme serieus moeten worden genomen.

Paul de Blot studeerde in Indonesië, Nederland en Duitsland natuurkunde, filosofie en theologie, politicologie en Indonesische staatsfilosofie, cultuurfilosofie, spiritualiteit en psychologie.
Hij promoveerde aan de Nyenrode Business Universiteit met zijn proefschrift Vernieuwing van organisaties in een chaotische omgeving door vernieuwing van de mens. Vanaf 1979 is De Blot verbonden aan de Nyenrode Business Universiteit en werd er in 2006 hoogleraar in Business Spiritualiteit.
Paul de Blot is auteur van verschillende publicaties over Transactionele Analyse en culturele aspecten in het internationaal zakendoen.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Paul de Blot
Uitgever
Nyenrode University Press
ISBN
9789089800367
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2011
Categorie
Overig
Taal
Nederlandstalig