Karmanomics

wat bedrijven van het boeddhisme kunnen leren

Prijs € 16,95

Uitverkocht

Kees Klomp

Paperback | Oktober 2011 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Les uit de crisis: als we niet écht veranderen, is het slechts een kwestie van tijd voordat een herhaling zich zal voordoen.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Kees Klomp
Uitgever
Asoka
ISBN
9789056702731
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2011
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
128

Beschrijving

Wie het nieuws volgt, kan het niet ontgaan zijn dat bedrijven – na een periode van recessie – weer mooie winstcijfers presenteren. Het lijkt alsof we de crisis achter ons hebben. Lijkt, want wie iets dieper kijkt, ziet dat er helemaal geen reden tot optimisme is. Er is immers niets veranderd aan ons gedrag. We vertonen weer – of beter gezegd, nog steeds – hetzelfde gedrag als waarmee en waardoor we in eerste instantie in de problemen kwamen. Als we niet écht veranderen, is het slechts een kwestie van tijd voordat een herhaling zich zal voordoen. Het boeddhisme leert hoe we de waanzin van het herhalen – samsara – kunnen beëindigen: door onwetendheid op te heffen. Willen we economisch destructief gedrag vervangen voor economisch constructief gedrag, dan moeten we ons heil zoeken in een fundamentele systeemverandering. Daartoe hebben we een radicaal nieuwe kijk op economie nodig. In het boek Karmanomics, wat bedrijven van het boeddhisme kunnen leren presenteert Kees Klomp deze nieuwe kijk door zijn ervaringen als boeddhistisch beoefenaar te koppelen aan zijn expertise als marketing- en managementadviseur. Het levert verrassende, verwonderende inzichten op, alsmede praktische aanwijzingen om tot persoonlijk, zakelijk en maatschappelijke welzijn te komen.

Kees klomp (1968) studeerde politicologie en communicatiewetenschap aan de universiteit van Amsterdam. Hij werkte daarna als marketingadviseur voor de gerenommeerde adviesbureaus en was General Manager Netherlands van platenmaatschappij EMI Music. In 2006 richt hij ‘Karmanomics’ op waarmee hij bedrijven adviseert op gebied van maatschappelijk meedogend ondernemen: een expliciete toepassing van boeddhistische beginselen op marketing en management. Klomp beoefent geëngageerd boeddhisme in de traditie van Thich Nhat Hanh.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Kees Klomp
Uitgever
Asoka
ISBN
9789056702731
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2011
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
128